Właściciele nieruchomości, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zobowiązani są do selektywnego zbierania następujących odpadów komunalnych:
- tworzywa sztuczne i metale,
- szkło bezbarwne i kolorowe,
- papier, makulatura i tektura,
- odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone,
- opakowania wielomateriałowe, odzież i tekstylia,
- przeterminowane leki i chemikalia,
- zużyte baterie i akumulatory,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- zużyte opony,
- meble i inne odpady wielkogabarytowe,
- odpady budowlane i rozbiórkowe, szyby,
- odpady opakowaniowe zawierające frakcje: papieru,
- tektury, szkła oraz tworzyw sztucznych.
Segregacja odpadów jest obowiązkiem każdego mieszkańca i może być ona prowadzona w sposób:

indywidualny – na terenie nieruchomości w workach lub pojemnikach o odpowiednich kolorach. Właściciel nieruchomości może otrzymać raz w miesiącu cztery worki 120 litrowe, to jest dwa worki żółte, jeden worek zielony oraz jeden worek niebieski:
-
żółty – na tworzywa sztuczne, metale, tekstylia i opakowania wielomateriałowe,
-
zielony – na szkło bezbarwne i kolorowe,
-
niebieski – na papier, makulaturę i tekturę,
odbierane bezpośrednio z terenu nieruchomości.
zbiorowy – w pojemnikach lub kontenerach przeznaczonych dla kilku nieruchomości lub wszystkich mieszkańców Gminy (np. gniazda na plastik, szkło, papier).


Pobierz ulotkę w formacie PDF 

Utworzenie strony dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu |