spacer
Gmina Świdnica
Strona startowaAktualnościTelefony, adresy, e-mailePiątek,  19 KwietniaImieniny obchodzą:  Czesław, Leon, Tymon, Włodzimierz  
MENU
Mapa witryny
Archiwum wiadomości
Deklaracja dostępności cyfrowej
Nowości na stronie
Warto odwiedzić
miasta partnerskie:

Lampertheim
Maldegem
 
Związek Gmin Wiejskich RP
Witryna Wiejska
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa
Ludowe Zespoły Sportowe
Europejski Fundusz Społeczny
Sektorowy Program Operacyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Urząd Zamówień Publicznych
GUS - Bank Danych Regionalnych
Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
Urząd Marszałkowski woj. dolnośląskiego
Dolnośląski Urząd Wojewódzki
Starostwo Powiatowe w Świdnicy
Powiatowy Urząd Pracy w Świdnicy
Komenda Powiatowa Policji w Świdnicy
Zielona Linia - Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

 

Przewodnik o miejscach pomocy i wsparcia dla mieszkańców powiatu świdnickiego PDF
Unijne pożyczki dla przedsiębiorstw - ulotka
Szukasz pracy? Centrum Wspierania Przedsiębiorczości
Baner strony www.biznesowy-poradnik.pl
Stowarzyszenie Szlakiem Granitu

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania

Budowa drogi powiatowej 3396d - film
spacer
Z OSTATNIEJ CHWILI...
21 KWIETNIA II TURA WYBORÓW SAMORZĄDOWYCH NA WÓJTA GMINY ŚWIDNICA
Przypominamy, że już w najbliższą niedzielę 21. kwietnia 2024 r. odbędzie się druga tura wyborów samorządowych (wybory wójta gminy Świdnica). Głosowanie odbędzie się w tych samych lokala...
OTWARCIE WYSTAWY PLENEROWEJ "1939-1945. LATA, KTÓRE ZMIENIŁY ŚWIAT"
19 kwietnia 2024 r., w najbliższy piątek, o godzinie 16:00, w Fundacji „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego odbędzie się oficjalne otwarcie wystawy „1939-1945. Lata, któr...
PONAD 4 MLN ZŁ NA PRZEBUDOWĘ DRÓG, KANALIZACJĘ DESZCZOWĄ I EKOLOGICZNE OŚWIETLENIE NA OSIEDLU DOMKÓW
Ponad 4,2 mln zł. inwestujemy w Pszennie na przebudowę dróg na osiedlach domków jednorodzinnych w Pszennie wraz z budową kanalizacji deszczowej i oświetlenia drogowego. 89 nowych punkt&o...
WYBORY SAMORZĄDOWE 2024 - TAK GŁOSOWAŁA GMINA ŚWIDNICA
Oficjalne wyniki I tury wyborów samorządowych 2024 poznamy, zgodnie z przewidywaniami przewodniczącego PKW, najpóźniej w środę. Jak głosowała gmina Świdnica? Liczba uprawnionych do głoso...
22 KWIETNIA RUSZA NABÓR WNIOSKÓW W GMINNYM PROGRAMIE DOTUJĄCYM WYMIANĘ "KOPCIUCHÓW"
WÓJT GMINY ŚWIDNICA ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie wymiany systemów ogrzewania starego typu wykorzystujących paliwo stałe na ekologiczne źródła ciepła w ni...
NABÓR WNIOSKÓW NA DOFINANSOWANIE DO UTYLIZACJI WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST NA TERENIE G.ŚWIDNICA
WÓJT GMINY ŚWIDNICA ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie do utylizacji wyrobów zawierających azbest w terminie od 2 kwietnia 2024 r. do 19 kwietnia 2024 r. Dofinansowan...
WAŻNY KOMUNIKAT. ZOSTAJĄ WZNOWIONE PRACE NA DRODZE KRAJOWEJ NR 35 ODCINEK: PSZENNO MARCINOWICE
W dniu 06.03.2024 r. Wykonawca zadania pn. „Remont drogi krajowej nr 35 na odcinku Pszenno - Marcinowice w km 50+443 – 52+000”, tj. firma EUROVIA Polska S.A. ul. Irysowa 1, 55-040 Ko...
RUSZA NABÓR DO PRZEDSZKOLI, ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH I KLAS PIERWSZYCH
Z dniem 1 marca 2024 rozpoczyna się postępowanie rekrutacyjne oraz postępowanie uzupełniające do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez gminę Świdn...
WAŻNY KOMUNIKAT DLA MIESZKAŃCÓW BOJANIC, KRZYŻOWEJ, MAKOWIC I MIŁOCHOWA
Starosta Świdnicki zawiadamia o rozpoczęciu prac geodezyjnych związanych z modernizacją ewidencji gruntów i budynków w obrębach ewidencyjnych: Bojanice, Krzyżowa, Makowice, Miłochó...
STARTUJE NABÓR WNIOSKÓW NA PRZYDOMOWE OCZYSZCZALNIE I SZCZELNE ZBIORNIKI BEZODPŁYWOWE
Wójt Gminy Świdnica ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie do budowy przydomowych oczyszczalni ścieków lub szczelnych zbiorników bezodpływowych w terminie od 19 lu...
DO 30 KWIETNIA GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ PRZYJMUJE WNIOSKI O DODATEK OSŁONOWY
Dodatek osłonowy to jednorazowa pomoc finansowa, którego celem jest częściowe zrekompensowanie wzrostu kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności. Wnioski o wypłatę dodatku należy...
ROZLICZ PIT TAM GDZIE MIESZKASZ ZACHĘCA ZASTĘPCA WÓJTA GMINY
Początek roku to czas na rozliczenie deklaracji podatkowych PIT. Roczny podatek dochodowy nie trafia w całości do skarbu państwa, duża jego część zostaje przekazana do gminy, w której został ro...
STAWKI PODATKOWE W 2024 ROKU
Od 1 stycznia 2024 roku obowiązują nowe stawki podatkowe. Gmina Świdnica oferuje swoim podatnikom możliwość komfortowego złożenia deklaracji podatkowej bez konieczności wizyty w Urzędzie Gminy. Nie ma...
GMINA ŚWIDNICA WDROŻYŁA USŁUGĘ PRZYJAZNE DEKLARACJE
9 największych miast w Polsce korzysta już z usługi PRZYJAZNE DEKLARACJE. Do tego grona dołączyła gmina Świdnica oferując swoim podatnikom możliwość komfortowego złożenia deklaracji podatkowej bez kon...
OGŁOSZENIE O INWENTARYZACJI ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH ORAZ PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Wójt Gminy Świdnica informuje o rozpoczęciu od dnia 08 sierpnia 2023 roku, inwentaryzacji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy...
PRZYPOMINAMY O ZMIANIE NR KONT BANKOWYCH
Szanowni Państwo, przypominamy iż z dniem 1 września 2022 r. obowiązują nowe numery rachunków bankowych. Uprzejmie prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi w przypadku dokonywania pł...
ZAPRASZAMY DO PUNKTU KONSULTACYJNO-INFORMACYJNY PROGRAMU "CZYSTE POWIETRZE"
Planujesz wymianę starego "kopciucha" na ekologiczne źródło ciepła, a może czeka cię termomodernizacja budynku. Sprawdź czy możesz skorzystać z dofinansowania w ramach programu "...
Gmina Świdnica arrow Aktualności arrow RUSZA NABÓR WNIOSKÓW W RAMACH PRO "ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ"
RUSZA NABÓR WNIOSKÓW W RAMACH PRO "ASYSTENT OSOBISTY OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ" PDF Drukuj E-mail
04 listopada 2022

Urząd Gminy Świdnica informuje - biała litera 'i' na niebieskim okręgu z zarysem mapki gminy ŚwidnicaMinister Rodziny i Polityki Społecznej, zwany dalej „Ministrem”, na podstawie art. 7 ust. 5 oraz art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1787, z późn. zm.) ogłasza nabór wniosków na realizację Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” − edycja 2023, zwanego dalej „Programem”.
Na realizację Programu Minister przeznaczył kwotę 505 000 000,00 zł (słownie: pięćset pięć milionów złotych, 00/100).

1. Rodzaj zadań

1.    Zgodnie z warunkami Programu, jego głównym celem jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, których adresatami są następujące osoby zwane dalej również „uczestnikami” lub „uczestnikiem”:

  1. dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

  2. osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie:

    1. o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

    2. o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

    3. traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573, z późn. zm.).

2.    Usługi asystencji osobistej polegają w szczególności na pomocy w:

  1. wykonywaniu przez uczestnika czynności dnia codziennego;

  2. wyjściu, powrocie lub dojazdach z uczestnikiem w wybrane przez uczestnika miejsca;

  3. załatwianiu przez uczestnika spraw urzędowych;

  4. korzystaniu przez uczestnika z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galeria sztuki, wystawa);

  5. zaprowadzaniu i odebraniu dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności do placówki oświatowej.

2. Podmioty uprawnione do składania wniosków

O uzyskanie środków Funduszu Solidarnościowego zwanego dalej „Funduszem”, o którym mowa w ustawie z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym, mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego lub powiatowego.

3. Tryb przystąpienia do Programu

Gminy/powiaty, składając do właściwego wojewody wniosek gminy/powiatu na środki finansowe z Programu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Programu, uwzględniają w nim w szczególności przewidywaną liczbę uczestników i koszt realizacji usług asystencji osobistej. Wojewoda po dokonaniu oceny wniosków gmin/powiatów na środki finansowe z Programu pod względem formalnym, merytorycznym, z uwzględnieniem racjonalnego i celowego wydatkowania środków, sporządza listę rekomendowanych wniosków i przekazuje ją Ministrowi do weryfikacji i zatwierdzenia.

4. Termin realizacji zadań objętych finansowaniem i wysokość środków Funduszu przeznaczonych na ich realizację

    1. Program będzie realizowany od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. Za wydatki kwalifikowalne uznane zostaną wydatki faktycznie poniesione na realizację zadań w ramach Programu w tym terminie.

    2. Źródłem finansowania Programu są środki ujęte w planie finansowym Funduszu na 2023 r. w kwocie 505 mln zł. Dysponentem środków Funduszu jest minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego.

    3. Realizacja Programu następuje w trybie naboru wniosków.

    4. Nabór wniosków gmin/powiatów na środki finansowe z Programu dokonywany jest przez wojewodów.

    5. Wojewoda sporządza i przekazuje Ministrowi wniosek wojewody na środki finansowe z Programu wraz z listą rekomendowanych wniosków gmin/powiatów.

    6. Minister weryfikuje, zatwierdza i zamieszcza listę rekomendowanych wniosków na swojej stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej.

    7. Wojewoda zamieszcza listę podmiotów, których wnioski zostały zatwierdzone wraz z kwotą przyznanych środków, na swojej stronie internetowej oraz na swojej stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej, niezwłocznie po opublikowaniu przez Ministra zatwierdzonej listy rekomendowanych wniosków.

    8. Minister przekazuje środki na podstawie umów w sprawie wysokości i trybu przekazywania w 2023 r. środków z Funduszu, na realizację zadania w ramach Programu, zawartych z wojewodami, a następnie wojewodowie przekazują te środki gminom/powiatom na podstawie umów w sprawie wysokości i trybu przekazywania w 2023 r. środków Funduszu, na realizację zadania w ramach Programu.

    9. Podmioty realizujące zadania wynikające z umów zawartych w ramach Programu są zobowiązane do posiadania wyodrębnionego rachunku bankowego dla środków Funduszu oraz prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej otrzymanych środków i dokonywanych z tych środków wydatków, zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym.

    10. W ramach Programu gmina/powiat może otrzymać wsparcie finansowe do wysokości 100% kosztów realizacji przez asystenta usługi asystencji osobistej.

    11. Wójt, burmistrz, prezydent miasta/starosta może pokryć koszty obsługi Programu w wysokości faktycznie poniesionej, nie więcej niż 2% środków przekazanych na realizację tego Programu.

    12. Wójt, burmistrz, prezydent miasta/starosta może przekazać podmiotom wskazanym w części IV ust. 23 pkt 2 i 4 Programu środki stanowiące nie więcej niż 2% przekazanych środków Funduszu, w celu pokrycia wszelkich kosztów obsługi księgowej, kadrowej lub administracyjnej, które pojawią się w związku z realizacją usług w ramach Programu.

    13. Wojewoda może pokryć koszty obsługi Programu w wysokości faktycznie poniesionej, nie więcej niż 0,5% przekazanych środków Funduszu.

    14. Minister może pokryć koszty działań promocyjno-informacyjnych związanych z Programem w wysokości nieprzekraczającej kwoty 100 tys. zł, w ramach planu finansowego Funduszu na 2023 r. w pozycji „koszty realizacji zadań związanych z promowaniem i wspieraniem systemu wsparcia osób niepełnosprawnych”.

    15. Maksymalna kwota dofinansowania dla jednego podmiotu (gminy/powiatu) nie może przekroczyć kwoty 3 000 000,00 zł (słownie: trzy miliony złotych, 00/100).

5. Terminy naboru wniosków

Gmina/powiat składa wniosek gminy/powiatu na środki finansowe z Programu do właściwego wojewody (wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Programu) w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu).

Wojewoda sporządza i przekazuje Ministrowi wniosek wojewody na środki finansowe z Programu wraz z listą rekomendowanych wniosków do finansowania w ramach Programu (wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do Programu, wzór listy stanowi załącznik nr 3 do Programu) w terminie do dnia 25 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu).

6. Termin rozpatrzenia wniosków

Minister dokona ostatecznej weryfikacji i zatwierdzenia listy rekomendowanych wniosków złożonych przez wojewodów w terminie do dnia 9 grudnia 2022 r.

Z uwagi na powyższe osoby zainteresowane proszone  są o kontakt z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Świdnicy, ul. Głowackiego 4, tel. 74/852-30-67 wew. 120

 

 
spacer
(C) 2024 Oficjalna strona Urzędu Gminy w Świdnicy

UWAGA! Strona używa cookies > Polityka prywatności serwisu

Urząd Gminy Świdnica, ul. B.Głowackiego 4, 58-100 Świdnica
NIP: 884-10-08-599 REGON: 000544674
Telefon: (+48) 74 852-12-26, 852-24-88, 852-30-67, 852-33-98
e-Mail: urzad@gmina.swidnica.pl
spacer
StrzegomŻarówDobromierzJaworzyna l.ŚwiebodziceMarcinowiceMiasto ŚwidnicaGmina Świdnica