Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Grodziszczu, budowa remizy OSP w Gogołowie i przebudowa wielofunkcyjnego boiska sportowego przy Szkole Podstawowej im. Mikołaja Ko...
W dniach od 1 lipca do 28 września 2022 r. na terenie gminy Świdnica odbędzie się zbiórka odpadów wielkogabarytowych. Odpady będą odbierane spod adresu zgodnie z harmonogramem, po wcześn...
Uwaga mieszkańcy gminy Świdnica! W związku z zakończonym naborem wniosków na dofinansowanie wymiany systemów ogrzewania starego typu wykorzystujących paliwo stałe na ekologiczne źr&oacut...
Gmina Świdnica uruchomiła zbiórkę finansową na rzecz poszkodowanych w konflikcie zbrojnym obywateli Ukrainy. Darowizny finansowe można przekazywać na wskazany numer rachunku bankowego 35 9575 0...
Planujesz wymianę starego "kopciucha" na ekologiczne źródło ciepła, a może czeka cię termomodernizacja budynku. Sprawdź czy możesz skorzystać z dofinansowania w ramach programu "...
Przypominamy. Od 1 lipca każdy właściciel domu lub zarządca budynku ma 12 miesięcy na złożenie deklaracji na temat źródeł ciepła i spalania. Od początku lipca ruszyła też Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków, czyli system informatyczny umożliwiający złożenie deklaracji online. Deklaracje można składać we właściwym urzędzie gminy, lub w formie elektronicznej, przez internet.
Ile czasu jest na złożenie deklaracji?
Składanie deklaracji rozpoczęło się 1 lipca 2021 r. od tego dnia właściciel/zarządca budynku, który już istnieje ma 12 miesięcy.
Jaka jest rola samorządu przy składaniu deklaracji?
Deklaracje, które są złożone w formie papierowej urzędnik ma obowiązek wprowadzić do systemu. Urzędnik na wprowadzenie danych z deklaracji dostarczonej do urzędu w formie papierowej, dla budynków już istniejących ma 6 miesięcy. W przypadku nowo powstałych budynków, gdzie źródło ciepła zostało uruchomione po 1 lipca urzędnik ma na wprowadzenie danych z deklaracji papierowej do systemu 30 dni.
Jak będzie można składać deklaracje?
1) w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji.
2) w formie papierowej - wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście we właściwym Urzędzie (zgodnie z lokalizacją budynku).
Jakie informacje będzie zawierała deklaracja?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
1) imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
3) informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
4) numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5) adres e-mail (opcjonalnie).