13 kwietnia okazała się szczęśliwym dniem dla mieszkanki Witoszowa Dolnego. Podczas Mistrzostw Polski Polskiej Federacji Taekwondo w Trzebnicy Gabriela Polak zdobyła złoty medal w kategorii Junior ora...
Ponad 4,2 mln zł. inwestujemy w Pszennie na przebudowę dróg na osiedlach domków jednorodzinnych w Pszennie wraz z budową kanalizacji deszczowej i oświetlenia drogowego. 89 nowych punkt&o...
WÓJT GMINY ŚWIDNICA ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie wymiany systemów ogrzewania starego typu wykorzystujących paliwo stałe na ekologiczne źródła ciepła w ni...
Wójt Gminy Świdnica ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie do budowy przydomowych oczyszczalni ścieków lub szczelnych zbiorników bezodpływowych w terminie od 19 lu...
Dodatek osłonowy to jednorazowa pomoc finansowa, którego celem jest częściowe zrekompensowanie wzrostu kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności. Wnioski o wypłatę dodatku należy...
Od 1 stycznia 2024 roku obowiązują nowe stawki podatkowe. Gmina Świdnica oferuje swoim podatnikom możliwość komfortowego złożenia deklaracji podatkowej bez konieczności wizyty w Urzędzie Gminy. Nie ma...
9 największych miast w Polsce korzysta już z usługi PRZYJAZNE DEKLARACJE. Do tego grona dołączyła gmina Świdnica oferując swoim podatnikom możliwość komfortowego złożenia deklaracji podatkowej bez kon...
Wójt Gminy Świdnica informuje o rozpoczęciu od dnia 08 sierpnia 2023 roku, inwentaryzacji zbiorników bezodpływowych (szamb) oraz przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy...
Szanowni Państwo, przypominamy iż z dniem 1 września 2022 r. obowiązują nowe numery rachunków bankowych. Uprzejmie prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi w przypadku dokonywania pł...
Planujesz wymianę starego "kopciucha" na ekologiczne źródło ciepła, a może czeka cię termomodernizacja budynku. Sprawdź czy możesz skorzystać z dofinansowania w ramach programu "...
Z udziałem seniorów, młodzieży i harcerzy wystartowała biało-czerwona sztafeta wolontariuszy szyjących flagi narodowe w gminie Świdnica. Pierwsze powstały właśnie na świetlicy w Grodziszczu. Ich łączna liczba wyniesie 1918 szt. jako upamiętnienie roku 1918, kiedy to po 123 latach niewoli Polska odzyskała niepodległość.
W czwartkowe popołudnie na świetlicy w Grodziszczu w ruch poszły maszyny, igły nici i zdolne palce pań, które ochoczo przystąpiły do tej biało-czerwonej sztafety. Cieszymy się, że z udziałem młodzieży możemy rozpocząć szycie narodowych flag, włączając się tym samym w gminne obchody z okazji 100. Odzyskania Niepodległości. Nie ma nic piękniejszego jak dbałość o polską historię, tradycję i symbole narodowe. Dobrze, że możemy to realizować wspólnie z młodzieżą, harcerzami, którzy po nas może przejmą pewne działania i wzorce. W naszej wsi od kilku lat działa Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju i Promocji Wsi Grodziszcze SZTAFETA POKOLEŃ, więc mamy już doświadczenie we wspólnych działaniach – mówili uczestnicy wspólnego szycia flag na świetlicy w Grodziszczu.
To właśnie do harcerzy należał jeden z ostatnich etapów kompletowania biało-czerwonych flag. Pod okiem swojej drużynowej-podharcmistrzyni Aleksandry Karwali z 2 Świdnickiej Drużyny Harcerskiej Róża Wiatrów z Grodziszcza, uczyli się ja prawidłowo je składać. Każda flaga posiadać będzie ulotkę informacyjną, w której znajdą się daty najważniejszych świąt państwowych oraz przypomnienie zasad prawidłowego jej eksponowania.
Już teraz zachęcamy chętnych aby zgłaszali się do Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji osobiście, lub tel. pod nr 748521226 wew. 313,314,312 i przyłączenia się do tej biało-czerwonej sztafety. Jak zapewnia dyrektor GOKSiR Krzysztof Jas, na ten cel zakupionych zostało 2000 mb białej i czerwonej tkaniny. Liczymy, że do wspólnej akcji przystąpią wszystkie sołectwa w gminie Świdnica. Do czego serdecznie zachęcamy.
Szycie 1918 biało-czerwonych flag to kolejna akcja gminy Świdnica w ramach tegorocznych obchodów uczczenia 100 rocznicy odzyskania niepodległości. W tym roku na terenie gminy zostanie posadzonych 100 dębów. Pierwsze sadzonki trafiły 10 marca br. do włodarzy wsi, z okazji ogólnopolskiego Dnia Sołtysa.