INFO DLA KONTRAHENTÓW / NABYWCÓW CZYLI ZMIANY W FAKTURACH CENTRALIZACJA VAT |
|
|
|
05 stycznia 2017 |
W związku z obowiązkowymi zmianami dot. centralizacji rozliczeń w podatku od towarów i usług (VAT) Gmina Świdnica dokonuje centralizacji VAT z jednostkami budżetowymi gminy (Urząd Gminy, Szkolne Schronisko Młodzieżowe, przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, Gminny Zespół Oświaty, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej).
Od 1 stycznia 2017 r. Gmina Świdnica wstępuje we wszystkie przewidziane w przepisach dotyczących podatku VAT prawa i obowiązki jednostek budżetowych i jest zobowiązana do podjęcia wszelkich rozliczeń z tytułu podatku VAT.
Faktury dokumentujące nabycie towarów i usług przez jednostkę tj. Urząd Gminy Świdnica, wystawione po 1 stycznia 2017 r. powinny zawierać dane „nabywcy” określone w następujący sposób:
NABYWCA: GMINA ŚWIDNICA
ul. B. GŁOWACKIEGO 4
58-100 Świdnica
NIP 884-23-65-226
ODBIORCA: URZĄD GMINY ŚWIDNICA
UL. B. GŁOWACKIEGO 4
58-100 ŚWIDNICA
Odbiorcą i płatnikiem w dalszym ciągu będzie Urząd Gminy Świdnica.
|