spacer
Strona startowaAktualnościTelefony i adresyNapisz do nasSobota,  1 ListopadaImieniny obchodzą:  Andrzej, Seweryn  
MENU
Mapa witryny
Archiwum wiadomości
Nowości na stronie
Warto odwiedzić
miasta partnerskie:

Lampertheim
Maldegem
 
Związek Gmin Wiejskich RP
Witryna Wiejska
Agencja Nieruchomości Rolnych
Ludowe Zespoły Sportowe
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
Wydział Funduszy Europ. i Polityki Region.
Europejski Fundusz Społeczny
Sektorowy Program Operacyjny
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Urząd Zamówień Publicznych
GUS - Bank Danych Regionalnych
Sejm Rzeczypospolitej Polskiej
Urząd Marszałkowski woj. dolnośląskiego
Dolnośląski Urząd Wojewódzki
Starostwo Powiatowe w Świdnicy
Powiatowy Urząd Pracy w Świdnicy
Komenda Powiatowa Policji w Świdnicy
Baza firm i instytucji INFO-NET
Zielona Linia - Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia

 

Przewodnik o miejscach pomocy i wsparcia dla mieszkańców powiatu świdnickiego PDF
Unijne pożyczki dla przedsiębiorstw - ulotka
Baner strony www.biznesowy-poradnik.pl
Stowarzyszenie Szlakiem Granitu
Budowa drogi powiatowej 3396d - film

Wykonanie
i
administracja
serwisu:

.: F & G Komputer .:
www.fg.com.pl

spacer
Gmina Świdnica
Szkoły podstawowe w Gminie Świdnica PDF Drukuj E-mail
Wykaz szkół podstawowych z terenu Gminy Świdnica
Miejscowość Imię i nazwisko dyrektora Numer telefonu
Bystrzyca Górna

Agata Malik

74-850-99-65
Lutomia Dolna

Elżbieta Dolińska

74-850-27-83
Grodziszcze

 

Alicja Lasocka
74-850-11-56
Mokrzeszów

 

Małgorzata Urbanek
74-850-87-33
Pszenno

 

Tadeusz Szarwaryn
74-851-95-66
Witoszów Dolny

 

Krystyna Kwaśnik
74-853-88-29
 

 

 

INFORMATOR PLACÓWEK OŚWIATOWYCH GMINY ŚWIDNICA

• SZKOŁY PODSTAWOWE •

 

 

fot. SP w Bystrzycy Górnejfot. SP w Bystrzycy Górnej

Szkoła Podstawowa w Bystrzycy Górnej

Dane kontaktowe:

Bystrzyca Górna 64
58-114 Lubachów
Tel/ fax: 74-850-99-65
www.szkola.szm.com
e-mail:

Dyrektor: mgr Agata Malik

Dyrektor szkoły: mgr Agata Malik

Kadra dydaktyczna - 13 nauczycieli, w tym:
Mianowanych – 11
Kontraktowych – 1
Stażystów - 1

fot. Kadra dydaktyczna


Ilość oddziałów: 6 oraz oddział „0”
Liczba uczniów – 100,

Realizowane programy:
• Szkolny program wychowawczy
• Szkolny program profilaktyczny

Zajęcia pozalekcyjne:
• Koło matematyczne
• Koło informatyczno-redakcyjne
• Koło języka angielskiego
• Koło fotograficzne
• Koło taneczne
• Koło plastyczne
• Koło sportowe
• Szkolny Klub Młodego Europejczyka

Podejmowane działania - udział w akcjach:
• „Sprzątanie Świata”
• „Selektywna zbiórka odpadów”
• „Na pomoc zwierzętom”
• „Światowy Dzień AIDS”
• „Św. Mikołaj przychodzi do każdego dziecka” - 6 grudnia 2006r. klasy młodsze spotkały się ze św. Mikołajem, który wręczył uczniom wspaniałe prezenty ufundowane przez Urząd Gminy oraz Komendę Powiatową Policji w Świdnicy.

fot. Spotkanie ze św. Mikołajem

Inicjatywy Szkolnego Samorządu Uczniowskiego:

• Organizowanie imprez okolicznościowych: Dzień Chłopaka, Dzień Edukacji Narodowej, Dzień Papieski, Święto Niepodległości, Halloween, andrzejki, mikołajki, „Wigilia w Szkole”;
• Szkolne konkursy plastyczne oraz wystawy: „Moja ziemia”, „Album wakacyjnych wspomnień”, „Moje zwierzątko”, „Rzeźba w dyni”, „Szkoła moich marzeń”, „Moje zwierzę w obiektywie”, „Mój szkolny kolega z Afryki”.
• Szkolny Konkursy Wiedzy: „Omnibus”
• Szkolny Konkurs Ortograficzny,
• Szkolny Konkurs Recytatorski „Pegazik”,
• Szkolny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej,
• kiermasze , loterie fantowe, dyskoteki i rajdy,
• współpraca ze środowiskiem lokalnym: „Dzień Babci i Dziadka:”, „Wigilia
w Szkole”.

OSIĄGNIĘCIA W I SEMESTRZE ROKU SZKOLNEGO 2006/2007
  • SPORTOWE:

KOSZYKÓWKA - chłopcy -I miejsce
TENIS STOŁOWY – dziewczęta drużynowo - I miejsce
TENIS STOŁOWY - chłopcy drużynowo - I miejsce
HALOWA PIŁKA NOŻNA - I miejsce

II Etap powiatowy

TENIS STOŁOWY dziewczęta drużynowo: - I miejsce
chłopcy drużynowo - II miejsce

III Etap wojewódzki

WARCABY STUPOLOWE - finał wojewódzki LZS - dziewczęta indywidualnie:

Adrianna Kurowska - II miejsce.
Paulina Leśniak - III miejsce.

fot. Drużyna sportowa ze SP w Bystrzycy Górnej

  • INNE:

• I miejsce w X Gminnym Przeglądzie Zespołów Kolędniczych w kat. dzieci młodszych za przedstawienie „Mali kolędnicy”.
Wyróżnienie dla uczniów klas IV – VI za przedstawienie „Rodzi się Bóg Miłość”.
• Wyróżnienia indywidualne dla: Sandry Olczak za rolę Anioła, Michała Dobrowolskiego za rolę Wróżbity, Kacpra Danisiewicza za rolę Heroda.
• III miejsce w Gminnym Konkursie Biblijnym „Ze znajomości Ewangelii wg świętego Marka.”
• IV miejsce w Dolnośląskim Konkursie Recytatorskim „Poezja Religijna” zorganizowanym w ramach XVII Polsko-Czeskich Dni Kultury Chrześcijańskiej.
• Wyróżnienie indywidualne dla Michała Dobrowolskiego w XV Świdnickim Przeglądzie Zespołów Kolędniczych.
• Wyróżnienie w konkursie plastycznym organizowanym przez Bibliotekę Miejską w Świdnicy dla Dominiki Kaczyńskiej za pracę „Dookoła jesień wesoła”. Wyróżnienie dla Patryka Koziny i Małgorzaty Kuzyk w konkursie „Noc świetlista, noc grudniowa” na najciekawszą ozdobę bożonarodzeniową.


OSIĄGNIĘCIA W ROKU SZKOLNYM 2005/2006

GMINNE:

  • IX Konkurs Gminny Przegląd Zespołów Kolędniczych - wyróżnienie
  • Gminny konkurs „W zdrowym ciele zdrowy duch” - wyróżnienie
  • Gminny konkurs „Stragany Wielkanocne” - wyróżnienie
  • Gminny konkurs „Baw się razem z nami” - nagroda Wójta Gminy
  • Konkurs palmy Wielkanocne - I miejsce
  • III Gminny Konkurs „ Selektywna zbiórka odpadów” – I miejsce
  • Gminny Przegląd Twórczości Artystycznej - I miejsce
  • Gminny konkurs ortograficzny - I miejsce
  • Gminny konkurs recytatorski – I miejsce
  • II miejsce w klasyfikacji generalnej w Gminnej Lidze Szkół
  • Gminny konkurs piosenki „Poszukujemy nowych talentów”
  • Gminna Liga Szkół Podstawowych- Turniej Szachowo-Warcabowy
• Dziewczęta - II miejsce
• Chłopcy – I miejsce
  • Gminny Turniej Mini Kosza Szkół Podstawowych
• Chłopców - III miejsce
• Dziewcząt - III miejsce
  • Gminny Turniej Piłki Nożnej Szkół Podstawowych w ramach XII Edycji Gminnej Ligi Szkół – I miejsce
  • Gminny Turniej Mini Piłki Ręcznej - II miejsce
  • Gminny Indywidualny Turniej Tenisa Stołowego – I miejsce
  • Drużynowy Turniej Tenisa Stołowego - I miejsce
  • Gminne biegi przełajowe dziewcząt - I miejsce
  • Indywidualne biegi przełajowe - I miejsce, II miejsce

Organizacja Gminnego Festiwalu Twórczości Jana Pawła II pod hasłem „W szkole Papieża Jana Pawła II”.

POWIATOWE:

  • Konkurs recytatorski klas II w Miejskiej Bibliotece Publicznej
  • Konkurs plastyczny w Miejskiej Bibliotece Publicznej „Marzenia - małe i duże podróże”


WOJEWÓDZKIE:

  • II miejsce w finale dolnośląskim LZS w warcabach sportowych 100-polowych
  • II miejsce - Indywidualne Igrzyska LZS i Mieszkańców Wsi 2005 w kategorii Orlik Dziewczęta


MIEDZYNARODOWE:

  • Międzynarodowy Konkurs Matematyczny „Kangur 2006”- wyróżnienie

 


 

 

Budynek SP im. J.Pawła II w Grodziszczu

Dane kontaktowe:

58-112 Grodziszcze 63A
Tel./fax 74- 850-11-56
e-mail:


Dyrektor Szkoły - mgr Alicja Lasocka

Kadra dydaktyczna - 14 nauczycieli, w tym:
Dyplomowanych – 3
Mianowanych- 9
Kontraktowych- 2
Stażystów- 0
Ilość oddziałów: 6
Liczba uczniów: 125

Szkoła Podstawowa im. Jana Pała II w Grodziszczu od września 1996r. jest nowo wybudowanym, nowoczesnym budynkiem o powierzchni użytkowej 1200m². Szkoła dysponuje dziewięcioma pomieszczeniami do nauki, świetlicą, pracownią komputerową, pracownią językową, Internetowym Centrum Informacji Multimedialnej, zapleczem socjalnym i pięknym boiskiem szkolnym. Istnieje szansa, że w niedługiej perspektywie zostanie dobudowana sala gimnastyczna.

W roku szkolnym 2006/2007 w szkole uczy się w 6 oddziałach oraz w oddziale „O” - 125 dzieci z Grodziszcza i z 4 innych miejscowości gminy. Dowożonych gimbusem do szkoły jest niemal 50% uczniów. Dojeżdżającym dzieciom zapewnia się fachową opiekę pedagogiczną w świetlicy szkolnej, zarówno przed rozpoczęciem zajęć, jak i w czasie oczekiwania na odjazd do domu. Prognoza demograficzna na najbliższe lata wskazuje na stabilną liczbę uczniów – ok. 130. Dzieci uczą się w jasnych, dobrze i estetycznie wyposażonych pomieszczeniach, a przerwy mogą spędzać na przestronnych korytarzach.

Szkoła ma dobre wyposażenie techniczne. W pracowni komputerowej sieć tworzy 20 komputerów ze stałym dostępem do Internetu. Otwarte w 2006r. Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej
( pozyskane ze środków EFS ) wyposażone jest w 4 komputery, urządzenie wielofunkcyjne oraz komplet multimedialnych programów edukacyjnych. W nowej, otwartej w 2004r. pracowni językowej na 22 stanowiska, wykorzystuje się dobry sprzęt audiowizualny. Pomoce dydaktyczne są nowoczesne i stale uzupełniane. Biblioteka szkoły wyposażona jest w odpowiednią ilość woluminów i księgozbiór ten jest na bieżąco uzupełniany.

W szkole zatrudnionych jest 14 nauczycieli. Jest to kadra o wysokich kwalifikacjach zawodowych i odpowiednich kompetencjach wychowawczych. Siedmioro nauczycieli posiada dodatkowe kwalifikacje – ukończony drugi lub trzeci kierunek studiów podyplomowych.

W szkole bardzo aktywnie działa Rada Rodziców, z którą konsultowane są ważniejsze sprawy organizacyjne, wychowawcze i finansowe. Odbywają się regularne, comiesięczne wywiadówki, rodzice zapraszani są do współorganizacji i udziału w imprezach szkolnych.

Nasza oferta zajęć pozalekcyjnych, wynikająca ze szczegółowego rozpoznania potrzeb środowiska, jest bogata. W zajęciach uczestniczy ok. 70% uczniów. Prowadzone są kółka zainteresowań: teatralne, informatyczne, plastyczne, j. angielskiego, sportowe. Uczniowie poszerzają swoją wiedzę o Unii Europejskiej w Klubie UE. Jesteśmy szkołą posiadającą certyfikat „Szkoły Promującej Zdrowie” i w ramach zajęć pozalekcyjnych dzieci zajmują się również szeroką problematyką promocji zdrowia. Naukę języka angielskiego rozpoczynają nasze dzieci już od kl. I.Corocznie uczniowie naszej szkoły biorą udział ( i osiągają bardzo dobre rezultaty ) w wielu konkursach i zawodach o zasięgu gminnym i powiatowym.

Szkoła działa w oparciu o przyjęte wewnątrzszkolne akty prawne (Statut Szkoły, Program Wychowawczy, Program Profilaktyczny, Wewnątrzszkolny System Oceniania, Szkolny Zestaw Programów Nauczania, Programy Rozwoju Szkoły ), które zostały opracowane przez Radę Pedagogiczną , przy współudziale i akceptacji rodziców oraz uczniów i są poddawane ciągłej ewaluacji i koniecznym modyfikacjom.

Realizowane są ścieżki międzyprzedmiotowe, kształtujące w uczniach postawy patriotyczne i obywatelskie, promujące zdrowy styl życia, przygotowujące do życia w rodzinie i pozwalające lepiej poznać swój region.

Znaczące miejsce w pracy szkoły miały działania związane z nadaniem jej imienia Jana Pawła II.
Ogrom pracy włożony w zaplanowanie i przeprowadzenie uroczystości nadania imienia – ze strony zarówno nauczycieli, pracowników szkoły, uczniów i rodziców, a także innych życzliwych osób pracujących w Komitecie ds. Nadania Imienia Szkole, dał piękny owoc w dniu 27 V 2004 r.

W ramach współpracy ze środowiskiem pielęgnujemy różne tradycje, np.:

  • organizowanie comiesięcznych „dni otwartych – konsultacji dla rodziców,
  • częste stwarzanie rodzicom możliwości uczestniczenia w różnorodnych zajęciach ze swoimi dziećmi (zwłaszcza w kształceniu zintegrowanym),
  • organizację Dnia Babci i Dziadka dla społeczności lokalnej,
  • organizację tradycyjnej imprezy środowiskowej – „Opłatka wiejskiego” (z udziałem przedstawicieli władz gminy),
  • prelekcje psychologów z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świdnicy dla rodziców uczniów m.in. na tematy: zachowań agresywnych i przeciwdziałania im, motywowania uczniów do nauki, systemu kar i nagród, pomocy dzieciom w unikaniu uzależnień,
  • Dzień Matki – organizowany dla większej grupy rodziców naszych dzieci w świetlicy wiejskiej,
  • tygodniowe wyjazdy uczniów klas szóstych na zieloną szkołę, częściowo finansowane przez Radę Rodziców.
 

Izba pamięci Patrona Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Grodziszczu.
 
Dyrektor SP w Grodziszczu Alicja Lasocka prezentuje kronikę szkoły.
Obok troski o jak najwyższą efektywność nauczania koncentrujemy się przede wszystkim na pracy wychowawczej. Wymownie określa nasz nadrzędny cel w wychowaniu przyjęta przez nas misja szkoły:

„ W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się bardziej człowiekiem, o to, ażeby bardziej był, a nie tylko miał; aby więc poprzez wszystko co ma, posiada, umiał bardziej i pełniej być człowiekiem, to znaczy, ażeby również umiał bardziej być nie tylko z drugimi, ale i dla drugich”. ( Jan Paweł II )


 

Szkoła Podstawowa w Lutomi


58-113 Lutomia Dolna
Tel. 74-850-27-83
e-mail:

Dyrektor Elżbieta Dolińska
Dyrektor szkoły: Pani Elżbieta Dolińska

Elżbieta Dolińska – wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem
pedagogicznym oraz ukończone liczne studia podyplomowe oraz
kursy doskonalące, dodatkowo staż i wykształcenie ekonomiczne,
nauczyciel dyplomowany,
26 lat pracy pedagogicznej, w tym 10 lat na stanowisku kierowniczym,
2 kadencja kierowania daną placówką.


Dane o kadrze pedagogicznej:
nauczyciele stażyści - 1
nauczyciele mianowani - 20
nauczyciele dyplomowani - 2


Szkoła Podstawowa w Lutomi Dolnej rozpoczęła swoją działalność tuż po wyzwoleniu, w roku 1945. Była to szkoła siedmioklasowa, mieściła się w dwóch budynkach. W 1967 roku szkołę powiększono, adoptując budynek gospodarczy,
A w 1970 przebudowano wnętrze szkoły i dobudowano piętro. Powstała wówczas kuchnia i stołówka szkolna.
W związku z wprowadzoną reformą oświaty z dniem 1 września 1999 roku zaczęło funkcjonować w Lutomi gimnazjum. W tym samym czasie opracowano Gminny Program Rozwoju Oświaty, który zakładał, między innymi, remont Gimnazjum i rozbudowę Szkoły Podstawowej w Lutomi.
W niedługim czasie rozpoczął się remont kapitalny gimnazjum, a szkołę podstawową przeniesiono do budynku adoptowanego, gdzie dzieci uczyły się przez I półrocze na II zmianę.
W roku 2000 w wyniku racjonalizacji sieci szkół w gminie, decyzją Rady Gminy zlikwidowano 2 samodzielne szkoły podstawowe w Lutomi Górnej i Makowicach, które z dniem 1 września 2000 roku zostały przyporządkowane naszej szkole jako budynki szkolne zamiejscowe: w Lutomi Górnej z klasami 0-III oraz w Makowicach z klasami 0-VI.
W maju 2003 roku nastąpił pierwszy krok ku rozbudowie szkoły, gdyż został poświęcony kamień węgielny pod budowę nowej szkoły. Poświęcenia dokonał ksiądz Henryk Kardynał Gulbinowicz.
W tym samym roku rozpoczęto termomodernizację szkoły. W ciągu niepełnych 2 miesięcy wyremontowano stary budynek oraz kuchnię i stołówkę szkolną. Jednocześnie rozpoczęto budowę nowego budynku szkolnego, którą ukończono w rok później.
Już 1 września 2004 roku ziściło się marzenie całej społeczności szkolnej i naukę rozpoczęły dzieci w pięknych, jasnych i przestronnych salach lekcyjnych.
Uwarunkowania środowiskowe stawiają przed nami konieczność planowania właściwej oferty edukacyjnej. W naszej ofercie zapewniamy nauczanie przez znakomitą, wysoko kwalifikowaną kadrę pedagogiczną, podejmowanie skutecznych działań opiekuńczych i wychowawczych, bezpieczeństwo i dobry klimat.
W naszej szkole pracuje się dobrze, u nas każdy czuje się szanowany i doceniany za to co robi. Dobra atmosfera pracy jest naszym fundamentem do wdrażania reformy systemu oświaty, angażowania siebie w realizacji zadań, które uczyniły naszą szkołę nowocześniejszą.
Nasza szkoła stanowi swoiste centrum kulturalne, oświatowe i sportowe dla jej mieszkańców. W szkole potężnie działa Samorząd Uczniowski, rady klasowe i Rada Rodziców. Nawiązaliśmy ścisłą współpracę ze środowiskiem lokalnym.
We wspólnym działaniu jednoczą nas bogate tradycje szkoły.

Dane o oddziałach i uczniach:
  • ilość oddziałów – 14
  • ilość uczniów - 266
Dane o realizowanych programach:
  • Program wychowawczy,
  • Program profilaktyki,
  • Program „Uczniowie z klasą”.
Dane o osiągnięciach szkoły:
Szkoła w dniu dzisiejszym jest bardzo aktywna pod względem dydaktycznym, kulturalnym i sportowym, jest jedną z wyróżniających się w Gminie. W szkole działa, między innymi, teatr „Kreo” i zespół wokalny Lutonutki”, które odnoszą liczne sukcesy w Gminie i poza jej granicami.
Od 1998 roku duży rozgłos szkole nadała organizowana impreza muzyczna - Gminny Przegląd Młodych Artystów „Wysypisko”.
Szkoła miała przyjemność uczestniczyć również, na zaproszenie Telewizji Wrocław,
w nagraniu programu „Krzyżówka 13-latków”.
Na sukcesy naszej szkoły złożyło się wiele czynników, a jednym z nich jest na pewno tradycja, dlatego każdy rok wypełnia wiele imprez i uroczystości. Nie sposób tu wyliczyć wszystkich indywidualnych i zespołowych osiągnięć uczniów na niwie kulturalnej i sportowej, ale wymienimy chociaż niektóre z nich:

Sukcesy uczniów na przełomie lat 2002-2006:

Konkursy rejonowe:

  • I miejsce i 3 wyróżnienia w konkursie recytatorskim „Dzieciątko Boże w poezji”,
  • II i III miejsce oraz wyróżnienie w konkursie recytatorskim „Humor w poezji”,
  • I i II miejsce w konkursie recytatorskim
  • I i II miejsce oraz 4 wyróżnienia i 2 nagrody indywidualne w konkursie Przeglądu Zespołów Kolędniczych,
  • wyróżnienie w konkursie „Promowanie naszych zabytków”,
  • I miejsce w konkursie – zbiórka kasztanów i żołędzi,
  • III miejsce w konkursie ekologicznym – zbiórka butelek typu PET,
  • I i II miejsce w konkursie religijnym,
  • wyróżnienie w konkursie literackim,
  • I miejsce w konkursie piosenki religijnej,
  • I miejsce i 3 wyróżnienia w konkursie literackim „Dzieci baśnie piszą”,
  • I miejsce na najładniejszy karmnik,
  • I miejsce i tytuł „Mistrza ortografii” oraz wyróżnienie w konkursie ortograficznym,
  • I, II i III miejsce w konkursie muzycznym,
  • I miejsce i wyróżnienie w konkursie recytatorskim „Pegazik”,
  • konkurs ZdolnyŚlązaczek – zakwalifikowanie się ucznia klasy VI do konkursu na szczeblu powiatowym,
  • I miejsce w konkursie plastycznym,
  • II miejsce w konkursie recytatorskim „Wiersze, wiersze, wierszyki”,
  • I, II i III miejsce i 2 wyróżnienia w konkursie recytatorskim „Ja i moja rodzina”,

Konkursy powiatowe:
  • 2 wyróżnienia w konkursie recytatorskim „Pegazik”,
  • 2 wyróżnienia w konkursie recytatorskim „Wierszyki łamiące języki”,
  • 8 wyróżnień w konkursie literackim „List do Pana Boga”,
  • 2 wyróżnienia w konkursie plastycznym „Czarodziejskie kwiatki”,
  • I miejsce i 4 wyróżnienia w konkursie ekologicznym,
  • I, II, III miejsce oraz wyróżnienie w konkursie ekologicznym,
  • I i II miejsce w konkursie Tenisa stołowego – zakwalifikowanie się do eliminacji wojewódzkich,

Konkursy wojewódzkie:
  • I miejsce w konkursie SKO – zakwalifikowanie się do konkursu ogólnopolskiego, ogólnopolskie wyróżnienie

Konkursy ogólnopolskie:
  • I miejsce i 5 wyróżnień w konkursie literackim o Papieżu Janie Pawle II,
  • I miejsce i 6 wyróżnień w konkursie języka angielskiego „FOX”,
  • I miejsce i wyróżnienie w konkursie matematycznym „OXFORD”,
  • I miejsce i 4 wyróżnienia w konkursie ekologicznym „EKOPLANETA”,

Konkursy międzynarodowe:
  • I miejsce i wyróżnienie w konkursie matematycznym „Kangur”.

Konkursy sportowe:
  • II i III miejsce w Turnieju Piłki Koszowej,
  • I i III miejsce w Turnieju Piłki Siatkowej,
  • II i III miejsce w Turnieju Piłki Nożnej,
  • I, II i III miejsce Piłka koszowa dziewcząt i chłopców,
  • I i III miejsce Piłka siatkowa dziewcząt i chłopców,
  • I, II i III miejsce oraz 9 wyróżnień w Biegach przełajowych,
  • I i II miejsce Tenis stołowy,
  • I miejsce i 4 wyróżnienia w turnieju – szachy i warcaby.



Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Pszennie

Budynek SP im. M.Kopernika w Pszennie

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Pszennie jest usytuowana na dużym terenie zielonym, przy trasie Świdnica – Wrocław.

Dane kontaktowe:

Szkoła Podstawowa im. M. Kopernika
ul. Wrocławska 15; 58-125 Pszenno
Tel. 74-851-95-66, 85194-22, fax 74-851-95-66
E-mail:


Dyrektor: mgr Tadeusz Szarwaryn

 

Kadra dydaktyczna - 21 nauczycieli, w tym:
Dyplomowanych - 7
Mianowanych- 10
Kontraktowych- 4
Stażystów- 1

Ilość oddziałów: 12
Liczba uczniów: 238

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Pszennie jest przyjazna uczniom. Wszyscy się znają, NIKT nie jest tutaj anonimowy. Uczniowie mogą ze swoimi problemami zwracać się do pedagoga szkolnego, nauczycieli oraz rzecznika praw ucznia. Wiedzą, że zawsze zostaną wysłuchani.

Na terenie szkoły uczniowie mogą rozwijać swoje pasje i zainteresowania. Pomieszczenia lekcyjne są jasne, przestronne i dobrze wyposażone w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne. Biblioteka szkolna wciąż zwiększa liczebność księgozbioru, płytoteki i taśmoteki z lekturami oraz o tematyce dziecięcej. Na terenie szkoły funkcjonuje sklepik.

W szkole pracują nauczyciele specjaliści, którzy wciąż podnoszą swoje kwalifikacje w formie studiów podyplomowych, kursów kwalifikacyjnych i poprzez inne formy doskonalenia zawodowego, niejednokrotnie posiadają kwalifikacje do nauczania kilku przedmiotów.

Dyrekcja oraz nauczyciele pragną zaoferować rodzicom taki poziom edukacji, który pozwoli ich dzieciom w przyszłości jak najlepiej wykorzystać swoje umiejętności w kreowaniu własnej przyszłości.

Realizowane programy:

  • Szkolny program wychowawczy.
  • Szkolny program przeciwdziałania agresji-„Szkoła czysta i bezpieczna”.
  • Szkolny program profilaktyczny.
  • Programy pomocy innym:

1. Akcja charytatywna- „Grosik dla Domu Dziecka w Jedlinie Zdroju”,
2. „Pomóżmy zwierzętom” – stała współpraca ze schroniskiem dla zwierząt „Azyl” w Dzierżoniowie.
Przy szkole działa harcerska drużyna „Jesiony”

Podejmowane działania:

  • udział w selektywnej zbiórce odpadów (PET) oraz całoroczna zbiórka makulatury,
  • udział w akcji „Sprzątanie świata”,
  • pedagogizacja rodziców - cykliczne spotkania rodziców z dyrektorem szkoły i gronem pedagogicznym,
  • edukacja patriotyczna- działania szkoły wplecione w roczny program rozwoju szkoły (przygotowanie apeli okolicznościowych, udział w przeglądach i konkursach kultywujących tradycje ludowe i narodowe),
  • współpraca ze środowiskiem lokalnym (organizacja festynów i imprez środowiskowych: Dzień Babci i Dziadka, Dzień Dziecka, Narodowe Święto Niepodległości, Święto Uchwalenia Konstytucji 3 Maja)

Osiągnięcia szkoły:

Sportowe :

  • Mistrzostwa Dolnego Śląska w Akrobatyce Sportowej
  • VI miejsce w trójkach dziewcząt klas młodszych (Ewa Uryniak; Magda Wołowicz; Weronika Zięba)
  • Gminny Drużynowy Turniej Tenisa Stołowego Dziewcząt III miejsce
  • Gminny Drużynowy Turniej Tenisa Stołowego Chłopców III miejsce
  • Sylwia Sarlej i Emilia Zięba III miejsce w trójkach dziewcząt kl. III Mistrzostwa Dolnego Śląska w Akrobatyce Sportowej
  • Klaudia Cibor IV miejsce w trójkach dziewcząt kl. III Mistrzostwa Dolnego Śląska w Akrobatyce Sportowej
  • Emilia Zięba III miejsce w dwójkach dziewcząt kl. III - Mistrzostwa Dolnego Śląska w Akrobatyce Sportowej
  • Ewelina Kolarska I miejsce w Jesiennym Marszu na Azymut Hufca Świdnica
  • I miejsce dziewcząt piłka koszowa etap gminny
  • III miejsce na szczeblu powiatowym – Jakub Lema – Jesienne Biegi Przełajowe
  • Plastyczne :
  • Oliwia Drozdowicz ( wyróżnienie ) w międzyszkolnym konkursie „ Las i jego warsztaty” ( szk. Nr 315 )
  • Sylwia Sarlej I miejsce w konkursie Miejskiej Biblioteki Publicznej „ Dookoła jesień wesoła”
  • III miejsce dla Patrycji Femiak, III miejsce dla Leszka Gawrona, wyróżnienie dla Weronki Grzelak – konkurs Miejskiej Biblioteki Publicznej na dekorację świąteczną

Artystyczne :

 

Malowidła ścienne w holu Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Pszennie.

 

  • XV Przegląd Świdnicki Zespołów Kolędniczych
  • Konkurs międzyszkolny „ Ze znajomości Ewangelii wg św. Marka „ – III miejsce drużynowe.
  • Recytatorski – Maja Cajzner w IV miedzygminnym konkursie „Wesoła kokoszka” ( Marcinowice)
  • Milena Kamińska II miejsce, „Cztery pory roku” – Miejska Biblioteka Publiczna
  • Zdolny Ślązaczek – laureat eliminacji powiatowych (jedyny reprezentant powiatu świdnickiego) – Maciej Wernecki.

 

 

 

 
spacer
(C) 2014 Oficjalna strona Urzędu Gminy w Świdnicy

UWAGA! Strona używa cookies > Polityka prywatności serwisu

Urząd Gminy Świdnica, ul. B.Głowackiego 4, 58-100 Świdnica
NIP: 884-10-08-599 REGON: 000544674
Telefon: (+48) 74 852-12-26, 852-24-88, 852-30-67, 852-33-98
e-Mail: urzad@gmina.swidnica.pl
spacer
StrzegomŻarówDobromierzJaworzyna l.ŚwiebodziceMarcinowiceMiasto ŚwidnicaGmina Świdnica